Jak si přivodit dobrý spánek

Velikost textu: A A A
  • datum: 04.05.2016

V dnešní době pociťují lidé zcela běžně spánkové problémy. Množství stresu, práce a neustále přítomné komunikačné zařízení tomu rozhodně nepomáhají. Problém netřeba podceňovat, důsledkem může být chronická nespavost a s tím související psychické problémy, snížená odolnost a sklony k vážným chorobám. Špatný spánek navíc ubírá i na kráse. Jaká pravidla si tedy osvojit, abyste si dobře odpočinuli?

Především zapomeňte na mobily a televizi a raději si něco zajímavého přečtěte. Zařízení zvyšují elektromagnetické pole, které je známým narušitelem spánku. Před spaním si dopřejte pohodu, po teplé koupeli s éterickými oleji si můžete dopřát i olejovou masáž. Obecně jsou čisté rostlinné oleje velmi dobrými pomocníky pro zdravou životosprávu, ať už mluvíme o meruňkovém, makadamiovém, kokosovém, nebo kterémkoliv jiném oleji vhodném na masáže, ale i arganový olej, který je zase elixírem mládí pro pleť. Relaxační účinky olejů vám pomohou navodit klid těla i duše. Pomohou i bylinky, třeba levandule v ložnici – ta má obzvlášť upokojující účinky.

Slevohrom.cz - doména na prodej

Slevohrom.cz - doména na prodej
Cena (prodej): 25 000 CZK
Cena (pronájem): 250 CZK/měsíc

Dávejte si záležet na prostředí, ve kterém spíte. V ložnici by nemělo být příliš teplo, rozhodně by to měla být chladnější část bytu. Před spaním si však oblečte teplé ponožky, nepodaří se vám usnout, pokud budete cítit chlad od nohou. V pokoji, kde spíte, by měla být úplná tma, i nejmenší zdroj světla totiž může narušit tu část v mozku, která se stará o tvorbu spánkového hormonu.

Vyhnout se konzumaci alkoholu, kofeinu v odpoledních hodinách nebo těžkým jídlům je rada, kterou už zřejmě není třeba speciálně zdůrazňovat. Je však důležité podotknout, že se spánkovými problémy se častěji mohou setkat ti, kteří si navykli na obecně špatnou životosprávu. Obézní lidé s vysokým tlakem mají často problém hluboce usnout a zregenerovat své síly. Volte proto zdravé potraviny, upřednostňujte "dobré tuky" neboli nenasycené mastné kyseliny omega 3-9, jezte zeleninu a ovoce, každý den cvičte alespoň 30 minut. Cvičení pomáhá nejen zhubnout, ale únava napomáhá také dobrému spánku. Nezapomeňte na to, že práci byste měli odložit nejpozději dvě hodiny před plánovaným odpočinkem a neměli byste měnit čas spánku. Choďte tedy spát vždy ve stejném čase, stejně i vstávejte bez ohledu na to, zda je pracovní den, nebo víkend.

Reklamní článek

zdroj:

Štítky: spánek

 
 
 
 
 
 
 

Výklady horoskopů. Investujte dobře svoje finance! Vše o bydlení, stavbě a rekonstrukci. Centrum a poradna přírodní medicíny nabízí diagnostiku a léčbu podle holistických principů.